Brändistrategia

Brändi myy sitä tehokkaammin, mitä syvemmin se vastaa asiakkaan tunteisiin. Niitä taas ei kannata arvailla, vaan tutkia.

Luomme brändillesi kokonaan uuden strategian tai autamme kirkastamaan vanhasta asiakkaisiin vetoavan. 

Ota yhteyttä

Brändi = asiakkaan ajatus sinusta

Brändi on käytännössä mielikuvia ja tunteita. Ne taas ovat henkilökohtaisia. Siksi mielestämme tämäkin työ pitää aloittaa asiakkaiden tutkimisesta.

Brändi on käytännössä mielikuvia ja tunteita. Ne taas ovat henkilökohtaisia. Siksi mielestämme työ pitää aloittaa asiakkaiden tutkimisesta.

Arvausperustaisella brändistrategialla hukataan markkinoinnin resursseja ja asiakkaita. Käytännössä siis puhutaan asioista väärin perustein, ei niinkään miten asiakas ne näkisi. Vaarana on siis, että koska viesti ei osu eikä uppoa, asiakas katoaa horisonttiin tai kilpailijan syliin, ja mikä harmillisinta markkinoinnin resurssit pölähtävät savuna ilmaan.

Kun tiedetään, minkälaista ääntä asiakkaat kuulevat ja mitä he haluavat, päästään ponnistamaan kantavalta maaperältä johdonmukaisesti kohti osuvampaa viestintää, mikä näkyy todennäköisemmin jo viivan alla.

Haluan kuulla lisää

Miksi?

timantti-sisalto

Jalokivet huomataan hiekasta

Parhaatkin tuotteet, palvelut ja konseptit voi kopioida. Massasta erottuvan brändin kopioiminen on paljon vaikeampaa. Etsimme erottautumistekijäsi ja johdamme niistä uniikin arvolupauksen.

sisaltovalikoima

Asiakkaille mieluinen brändi myy

Myymässähän tässä ollaan – ja meille sitä ei tarvitse erikseen muistutella. Koko brändistrategian ideana on tehdä teistä asiakkaiden silmissä kiinnostavampi ja tykättävämpi, jotta he kääntyvät puoleenne.

tiimi

Brändi kannattelee, kun muu kosahtaa

Yrityksen ei ole helppoa säästyä maailman kolhuilta ja kohuilta. Hyvin rakennettu brändistrategia auttaa säilyttämään asiakkaiden luottamuksen silloinkin, kun kaikki muu on epävarmaa.

bullet

Asiakastutkimus

Yhdistämme laadullisen analyysin kvantitatiiviseen dataan ja viemme teidät samalle aaltopituudelle asiakkaidenne kanssa. Oivalluksista syntyy uusia ideoita markkinointiin, parhaimmillaan jopa tuoreita palvelukonsepteja, esimerkiksi tilausliiketoiminnan rakentamiseen.

Asiakastutkimuksessa selvitämme:

  • miksi ja miten asiakkaat ostavat teiltä
  • missä he liikkuvat
  • miksi he kääntyvät kilpailijan puoleen
  • mihin he teitä, tuotettanne tai palveluanne oikeasti tarvitsevat
  • minkälaiset tunteet heidän päätöksiään ohjaavat
  • mitä he kaipaisivat teiltä lisää.

Haluatko ymmärtää entistä paremmin asiakkaitasi?

Ota yhteyttä

 

 

Brändin kirkastus

Aina ei tarvitse aloittaa alusta!  Brändin kirkastuksella eli "täsmäbrändistrategialla" saadaan aikaan taikoja, kun

  • käsissäsi on kehityskelpoinen brändi, joka kaipaisi strategin jämäkkää rakkautta
  • brändiuudistuksissa on keskitytty vain ilmeeseen ja kuviin
  • teillä on mahtava tarina, mutta ette saa kerrotuksi sitä asiakkaille kiinnostavassa muodossa
  • viestitte persoonattomasti, koska äänensävyänne eli tone-of-voicea ei ole määritelty
  • ette ole varmoja, mitä olemassaolevalle brändille pitäisi tehdä.

Yksikään brändi haasteineen ei ole samanlainen, eivätkä samat ratkaisut sovi kaikille. Kirkastusprojekti suunnitellaan siksi jokaiselle asiakkaalle erikseen.

 

Strategia brändille

  • Haluatko napata uudella palvelulla tai tuotteella heti kärkiaseman tai saada enemmän irti nykyisestä brändistä? 
  • Onko asiakastuntemuksesi demografian ja NPS-kyselyiden varassa?
  • Tiedättekö, miksi teistä tykätään? Entä tiedättekö, miksi teidät hylätään?
  • Puhutteletteko oikealla tavalla heitä, jotka teiltä eniten ostaisivat?

Brändistrategia tehdään aina tilaustyönä tarpeidenne mukaan.

Kiinnostuitko?

Jos brändimarkkinointipalvelumme kiinnostaa, ilmianna itsesi ja yrityksesi viereisellä lomakkeella. Olemme yhteydessä sinuun salamannopeasti.